Mar 21, 2008

үдийн цайны хуушуур...

Захирал ойрдоо жаахан тиймхэн байгаа. Өөрийнх нь эрүүл мэндэд санаа зовох юм даа. Ажил төрлийн уулзалт яахаараа утга хэлбэрээ алдаад архи ууж төгсдөг юм болоо. Уул нь уухгүй бол их сайн хүн... Би ч баахан үглэлээ... Гэтэл өөдөөс чи яг манай эхнэр шиг үглэжийшд гэж авдиймдаа...
Эхнэр шиг нь байх гэсэндээ бус, ажил төрөл нь сайн байж, өөрөө сайн удирдлага байвал би бас ирээдүйгээ сайнаар харна л гэж бодсийн. Бас муу ч үгүй 3-4 жил энэ хүнийг дагаад л ажилчихсан болохоор хааяахан санаанд буудаг өөр ажилд орох бодол минь тэгэс ингэсгээд л замхарчдаг юм.  Ярианых нь сэжүүр бол зүү хаашаа утас тийшээ... Чи байгаа тулдаа л би амжуулаад байгаа юм... гэх мэт. Би тэгтлээ овойж оцойтол нь тус хүргээд ажлыг нь зохицуулаад байгаа юм байхгүй ч гэлээ намайг байгаа гэдгийг мэдэж байгаа нь.... Дээрээс нь бүр "Навч минь, битгий л жирэмсэн болчоорой доо" гэж санаа нь зовоод авсан.... Үгүй дээ. Санаа зоволтгүй. Би дахиж хүүхэд гаргахгүй ээ гээл хэлчихсэн.
 
Ямартаа ч нүүрэн дээрээ хатуу загнаж, сэтгэлдээ намайг орхилгүй санаж явдаг захирлыгаа хараад би энэ хүнтэй азаар таарсан мэт санагддаг.  Сэтгэл нь их зөөлхөн. Зарим нэг муу хүмүүс зөөлхөнийг нь ашиглаад байхаар уур хүрдэг юм. Би ч 2-3 удаа муу хүмүүсийнх нь тухай хэлсэн л дээ. Гэвч гэнэт л нэг өдөр энэ хүн тэдгээр харилцаа холбоотой хүмүүсээсээ холдоно гэж юу байхав дээ. Ерөнхийдөө зангийн мэдүүлж, тарыг нь таниулах ажиллагаагаа л эхэлсэн гэж болно.
Би ирээдүйд энэ хүний ажил үйлст тус хүргэж, итгэл найдварыг нь алдахгүй ажиллахын тулд мэдлэг боловсрол, мэргэжлээ дээшлүүлэх шаардлагатай. Тиймээс нэгэн сайхан нартай өдөр түүнд өөрийн бодол санаагаа зөв ойлгуулж, тусламж дэмжлэгийг авах хүсэлтэйгээ хэлж үзнэ дээ.

...Хурган дарга яг өөрийн мэдлээр надад хүрч, халж, хасч чадахгүй болохоор бүр байж ядаад л... чаддагаараа орчуулгын материалаар л шахаж байх шиг байна. Өө яадын чаддаг мэддэгээ ашиглаад, үнэн худал юм хийгээд л өгчихнө. Тэртээ тэргүй ямар хийхгүй, чадахгүй гэсэн биш...хэсэгхэн цаг хугацаанд л тэвчээд байвал мөдхөн энэ хүрган авгай энэ албан тушаалд байх уу үгүй юу гэдэг нь шийдэгдчихнэ. Цаг хугацаа хурдан өнгөрөөсэй... Хурган авгайн сэнтэгтэл бушуу дуусаасай... хурган даргыг үзэн яддаг миний энэ муухай зан бас алга болоосой...
 
Энэ зураг яг бид 3 шиг... харах тоолонд тэгэж санагддийн.
Маргааш том өнхрүүшхэн үсэглэлийн баяраа тэмдэглэнэ. Бравогоос платье авсан. Хөөрхөн зохиж байлээ. 6 сарын 1-нд ч өмсчихмөөр юм байлээ. Эцэг эхчүүд нь орой очиж анги ч гэлүү, заал ч гэлүү чимэглэх юм гэсэн. Юу ч гэсэн ажлаа тараад л очино доо. Ангидаа М үсэг болсон гэсэн. Нэг оньсого, дуу цээжлээд л сүйд байсан. Эртээр дууныхаа аяыг олохгүй будилахаар нь засаад аялаж өгсөн чинь их баярласан. Ээж нь ихэнх дууг нь мэднэ. Аяаа олохгүй бол ээжээсээ асуугаарай гэсэн чинь тиймүү гээд л хөөрөөд байсан. хэхэх Аягүй бол ангидаа очоод манай ээж бүгдийг нь мэднэ гээл онгирцон байгаа. 

Үсэглэлийн баяр тараад жижкэн өнхрүүшхэндээ тэрэг хайхаар гарч өгнөө. Голын ганц найзынхаа хүүгийн тэрэг, хаая чэйрийг худалдаж авъя гэтэл нөхөр нь дургүйцсэн гэнэ. Бас нэг найздаа урагшаа явахаар нь захитал амжсангүй. Намайг захих гэсээр байтал буцаад ирчихэж... Тийм болхоор эндээс л олигтойхон юм хайхаас. Жаахан үнэтэй л гэнэ. Гхэдээ учиргүй нүсэр, том, олон функцтай тэрэг авахгүй. Шатаар зөөж, буулгахад авсаархан, хөнгөхөн, гарын ая даачмаар, хэвтэж барьж, сүйд болдоггүй л тэрэг авна. 
Үдийн цайны цаг... Найзуудынхаа хамт Хуушуур хауз орлоо. Ирэнгүүтээ л мэссэнжэрийн статус шууд өөрчлөгдөө... Нэг нь "Орон бүхний хуушууристууд мандтугай" нөгөө хоёр нь " махтай 2 хуушуур", "төмстэй 2 хуушуур"... хэхэхэхэхэ Идмээр санагдаад идсэн болхоор дажгүй л байлаа. Хамт ажилладаг 2 залуухан залуус санаандгүй бас хамт хооллосон...
 
зиак нэг иймэрхүү...
энэ аягүй, нээрээ..... үг байгааз?

No comments: