Jan 28, 2008

гайхмаараа...


Өнгөрөгч долоо хоногийн эхээр, нэгэн орой нойроо хүргэхийн тул FM  сонсвоо хө. Шууд нэвтрүүлэг явж байна. Сэдэв нь "Хүн заавал царайлаг, хөөрхөн байх ёстой юу?"  

Царай муутай надад таарсан ч нэвтрүүлэг юм шиг. Хэхэ. Оролцож байгаа хүмүүс нь ч заавал тийм царайлаг сайхан байх албагүй, царайны сайхнаар цай сүлэх биш, хүн дан ганц гаднаа бус дотроосоо гэрэлтэж, сайхан байх хэрэгтэй, өөрийгөө эрдэм мэдлэгээр цэнэглэж, гоёвол царайны сайхнаас илүү эрхэм чухал л гээд л ярьцгааж байнаа.  Далдуураа намайг өмөөрсөн сэтгэгдэлүүд яваад л, би ч их додигор байлаа хө. Би ч бас юу дутахав, утасдаад л, хүн нүүр царайгаа арчилж, цэвэрхэн сайхан явах нь хэрэгтэй байлгүй яахав. Гэхдээ ганц царайгаа янзлаад, оюун ухаанаа цэнэглэж, эрдэм мэдлэг эзэмшихгүй бол ганц царай байгаад юунд ч тус болохгүй гэж ирээд л, урьд тохиолдсон нэгэн явдлаар баяжуулаад л, басч гэж өөрийгөө өмөөрч баахан л ярьлаа. Бараг л 5-6 мин ярьсан байх. Зүгээр л утсаар ярьж байж сандраад л, хэлье гэж байсан үгнүүд санаанд орж ирэхгүй, баахан бажигдаж байгаагаа харвал ер нь урьд өмнө нь хэзээ ч ийм радиогийн нэвтрүүлэгт оролцож байгаагүй юм байна.

Ер би өөрийгөө их нүүрэмгий, харьцангүй сандарч тэвдэх нь бага, нүүр хагарсан хүн гэж боддог байлаа. Гэвч бас тийм биш болжээ.  

Уул нь 10 жилд байхдаа дууны уралдаан тэмцээнд бишгүйдээ л оролцож, түрүүлж чадахгүймаа гэхэд 2-3 дугаар байранд ороод л явдаг байлаа. Анги, сургуульдаа бол гоё дуулдагаараа алдаршиж, манай ангийнхан ч битүүхэндээ намайг СУИС-ийн дуулаачийн ангид шалгалт өгөх байх гэж боддог байсан гэнэ лээ. Гэвч би тэгээгүй. Оюутан болоод л дуулдаг барьдаг авъяас чадвараа хөгжүүлээгүй орхисон гэж болно. Одоо бол найранд гурван дуутай л хүн болсон байх. Наадамд гурван даваа байхгүйэээ. 

FM-ийнхээ нэвтрүүлэгрүү эргээд орьё.Дараагийн өдөр нь дахиад л сонсож байтал " Хүн заавал туранхай байх ёстой юу? Тарган байвал яах вэ? Таргалалтын тухай" гээл дахиад л надад таарсан нэвтрүүлэг. Гэхдээ энэ удаа сэтгэлийн хөөрлөөр утасдаж, өөрийгөө өмөөрөөгүй. Нэвтрүүлэгт оролцсон нэг залуу лааг сонин юм ярьсан. Тэрэнд битүүхэндээ гомдсон. Хичнээн хөөрхөн, царайлаг, ухаантай байсан ч тарган л бол найз бүсгүйгээ болгон сонгож чадахгүй гэнээ тэр залуу. Тарган хүүхэн дагуулаад явжийвал хүн муу хэлнэ гэнэ. Залхуу, хойрго бас бохир заваан гэж хэлнэ гэнээ. Ёооооо, Миний энэ насандаа сонссон хамгийн тэнэг дүгнэлт/бодол байлаа. Харин ч эсрэгээр бүсгүйчүүд маань тийм бодолтой залууг дагуулж явахаасаа ичмээр санагдсан. Солонгост ажиллаж байгаад ирсэн залуу юм гэнэ лээ. Яахав тэр хүн амьдрал ахуйгаа өөд нь татах гээд, эсвэл сургууль соёлд сурах гэж явсан байх л даа. Гэлээ гээд насаараа гадаадад амьдарсан юм шиг, хүнийрхүү санаа гаргаж, монголынхоо охид бүсгүйчүүдэд  хачин зан гаргасан нь үнэхээр гомдмоор.

Хөтлөгч залуу харин намайг мэдэрсэнүү яасан,  саяны оролцогч залуу маань хэлэх гэсэн санаагаа арай л буруу ойлгуулаад, буруу талаас нь ярьчих шиг боллоо гэж зөөлрүүлсэн. Тэрэнд ч бас гомдолтой байсан болуу гэж санагдсан.

Тэгээд л нойроо хүргэх гэж сонссон биш, хэсэгтээ л нервтэж, унтахгүй баахан хэвтсэн. Шаал дэмий. Дахиж унтахынхаа өмнө FM сонсоогүй.

гайхмаараа бас гомдмоороо...

No comments: